1. #1
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1401
    نوشته
    3

    بد استارت خوردن پارس وقتی ماشین گرمه

    سلام دوستان، این مشکل منو تو همین پیج یکی دیگه داشت با مدل ۸۹ که من نظراتو خوندم، من دوتا مشکل دارم : (پارس سال مدل ۹۸ موتور زیمنس)
    ۱. اول صبح تک استارت روشن میشه، ولی کافیه ماشین گرم بشه، خیلی کم پیش میاد مثل اول صبح استارت خوب بخوره، بد استارت میخوره تا روشن میشه، بعضی وقتام روشن که شد، ماشی پت پت میکنه، پا رو گاز که میزارم بدتر میشه ماشین میلرزه و چراغ باتری چشمک میزنه، انگار داره جون میده ماشین، یهو درست میشه، اینکارارو کردم :
    همین نیم ساعت پیش تز تنظیم موتور اومدم، انژکتورا رو با دستگاه شست، استوپر رو برا بار چندم شست، برا بار دوم تو ۶ ماه باتریامو عوض کرد، مارک بوش گذاشت، قبلیا ان جی کا بود که گفت به درد نمیخوره، وایر شمعو ۲ ماه پیش عوض کردم، باتری هم ۳ ماه پیش عوض کردم، الان شتاب ماشین بهتر شده چون قبلا تو سبقت بعضی وقتا پت پت میکرد البته درست تست نکردم تازه از تعمیرگاه اومدم، فردا بازم تست میکنم، ولی باز در تعمیرگاه درست استارت میخورد، اومدم یجا دیگه یهو دیدم باز اونجوریه، رفتم پیشش گفت اگه باتریت چشمک میزنه و بد استارت میخوره ببر پیش باتری ساز ، مال دینامت هست، و بگو یه اتصال کوتاه بزنه، دیگه کلافم کرده، ماشین ۳۰ تا کار اینجوری باشه.

    ۲. ۳ ماه پیش حدودا دیدم آمپر میکشه ، همیشه رو خط اولی بود زیاد بالا نمیومد الا با روشن شدن کولر که طبیعی بود، رفتم تعمیرگاه گفت واشر زده، آقا ولشر و تسمه تایم و مخلفات رو اوکی کرد، حدودا ۴ تومن خرجش کردیم، الان باز وقتی اول صبح مثلا ماشینو روشن میکنم پنج دقیقه نشده آمپر بین خط اول و دوم که وسطی باشه میاد و فن دور پایین روشن میشه، همون موقع بردم پیش تعمیرکار، گفت اینا اینجورین، واشر که بزنه دیگه مثل اول نمیشن، کلا رو اعصابه، اینهمه خرج میکنی باز همونه.

    امشب که برا مشکل اولیم رفتم ۶۰۰ تومن دسمزد دادم و ۲۶۰ تومن شمع خریدم، باز همون مشکل هست.

    تو این وضعیت ستمه اینهمه خرج کنی باز همون مشکل باشه

  2. # ADS
    بد استارت خوردن پارس وقتی ماشین گرمه
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #2
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    2,218
    اینجا چندتا مورد رو پیشنهاد کردن خوندین؟
    https://www.tuningforum.ir/%D9%BE%DA...%AF%D9%86.html

  4. #3
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    2,218
    اغلب عللی که موجب بد استارت خوردن یک موتور گرم میشوند مربوط به سوخت اتومبیل میشوند. وقتیکه موتور اتومبیل را خاموش میکنید همیشه مقداری از سوخت در مجاری سوخت رسانی باقی میماند . حال اگر موتور خیلی خیلی داغ باشد حرارت ناشی از آن مقداری از سوخت باقیمانده در مجاری سوخت رسان را بخار میکند و در هنگام استارت زنی مجدد – اگر استارت زنی اندک زمانی پس از خاموش کردن موتور باشد – این بخار داغ و پرفشار درمقابل سیلان یافتن سوخت و تزریق شدن آن به سرسیلندر و محفظه احتراق مقاومت نموده و اتومبیل دیر روشن شده و یا اصلا روشن نمیشود .
    هنگامیکه اتومبیل خود را متوقف نموده و موتور آنرا خاموش میکنید ، حرارت داخلی آن بلافاصله شروع به پائین آمدن نمیکند بلکه تا دقایقی افزایش هم میابد !!!
    ( دلیل این موضوع را میتوان به از کار افتادن پروانه و واتر پمپ مربوط دانست . همچنین در هنگام حرکت و سرعت ، مقداری از حرارت موتور توسط هوایی که در پیرامون آن جریان دارد جذب میگردد و به بازده سیستم خنک کننده موتور کمک میکند. تاثیر این پدیده در فصل زمستان بیشتر و بهتر مشهود است . خودروسازان فرانسوی که از سالیان دور در بازار ایران حضور دارند برای حل این مسئله از فن برقی و یک کلید ترموستاتیک (فشنگی فن) استفاده میکنند . نمونه بارز آن پژو ۴۰۵ است که همه آنرا میشناسیم و می دانیم پس از خاموش شدن موتورش ، فن برقی آن تا چند دقیقه روشن مانده و حرارت موتور آنرا را کاهش میدهد.

    عامل دیگر در بد استارت خوردن موتورهای گرم بویژه در فصل گرما ، میتواند مربوط به کیفیت سوخت و تغییراتی فصلی باشد که پالایشگاه های تامین کننده بنزین در ترکیب سوخت اعمال میکنند . بدین ترتیب که پالایشگاه ها باید قبل از فرارسیدن فصل تابستان قابلیت تبخیر بنزین (Volatility) را کاهش داده و قبل از رسیدن فصل زمستان آنرا افزایش دهند . زیرا شرایط محیطی یعنی گرمای تابستان و سرمای زمستان بر قابلیت تبخیر بنزین تاثیر گذار است و برای خنثی کردن این تاثیرات ناخواسته باید تغییراتی در ترکیب سوخت اعمال گردد . حال اگر پالایشگاهی بشکل ناخواسته و یا به ناچار مجبور شود تا بنزینی با قابلیت تبخیر (Volatility) بالا را زودتر از موعد مقرر و در فصل گرما یا در اواخر آن به بازار مصرف عرضه نماید ، طبعا مشکل بد استارت خوردن در موتورهای گرم بروز خواهد کرد.
    همچنین علت بد استارت خوردن و دیر روشن شدن موتورهای گرم در فصل زمستان را میتوان تا حدودی به افت توان باتری اتومبیل هم مربوط دانست . فعل و انفعالات شیمیایی که باید در یک باتری صورت گیرد تحت تاثیر سرمای زمستان قرار گرفته و کمی از توان آنرا میکاهد

  5. #4
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1401
    نوشته
    3
    نقل قول نقل قول از Tuningforum نمایش پست ها
    اینجا چندتا مورد رو پیشنهاد کردن خوندین؟
    https://www.tuningforum.ir/%D9%BE%DA...%AF%D9%86.html
    آره همینو گفتم‌که خوندم، برم اورینگ های فشار شکن رو تعویض کنم ببینم چی میشه

  6. #5
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1401
    نوشته
    3
    دوستان یه چیزی که الان یادم اومد، تقریبا چند ماهی میشه این ایراد هم پیدا کرده، داشتم در مورد اورینگ میخوندم تو نت یادم اومد :
    وقتی سوئیچ رو باز میکنم صدای پمپ میاد ولی وسط صدای پمپ بنزین که حدودا ۳ ثانیه هست یه صدای کِخ مانند میده، اینجوری : کِخخخخ

  7. #6
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    2,218
    نقل قول نقل قول از matador5550 نمایش پست ها
    دوستان یه چیزی که الان یادم اومد، تقریبا چند ماهی میشه این ایراد هم پیدا کرده، داشتم در مورد اورینگ میخوندم تو نت یادم اومد :
    وقتی سوئیچ رو باز میکنم صدای پمپ میاد ولی وسط صدای پمپ بنزین که حدودا ۳ ثانیه هست یه صدای کِخ مانند میده، اینجوری : کِخخخخ
    ممکنه پمپ نیم سوز شده باشه. داخلش یک مغزی داره معمولا با تعویضش مشکل حل میشه و نیاز به تعویض کامل پمپ نخواهد بود.

بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
اخبار روز - سینما برتر - تیترفا - روز 100 - هفت ستاره - سازندگی و توسعه - روز ۱۰۰

ورود

ورود